Real Madrid Tertarik Rekrut Penyerang asal Belanda

agrabet,Madrid – Real Madrid diberitakan memperhitungkan untuk mengambil striker Sporting CP asal Belanda, Bas Dost. Los Blancos diperkirakan akan melayangkan penawaran pada Sporting CP.

 

Real Madrid mempunyai rincian nama penyerang sebagai target pada Januari 2019. Beberapa pemain yang masuk rincian itu ialah Mauro Icardi, Timo Werner, Krzysztof Piatek serta Fernando Llorente.

Akan tetapi, empat nama pertama adalah penyerang penting di klubnya semasing. Fernando Llorente jadi hanya satu cadangan yang dipunyai Tottenham Hotspur bila Harry Kane mangkir.

Keadaan itu membuat Real Madrid mencari pilihan. Bas Dost jadi pemain yang disebut.

Striker berumur 29 tahun itu dipandang seperti figur yang pas. Dia tidak akan keberatan menjadi pelapis Karim Benzema di Real Madrid.

Bas Dost mempunyai rasio gol yang spektakuler semenjak masuk ke Sporting CP dari Wolsfburg. Bas Dost sudah cetak 71 gol dari 69 penampilannya bersama dengan club Portugal itu.

Real Madrid diprediksikan mesti mempersiapkan dana sebesar 60 juta euro untuk membawa Bas Dost. Harga itu adalah harga klausul penjualan Bas Dost dalam kontraknya bersama dengan Sporting CP.